Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında sarı renkleri hâkim. Kitabın sol üst köşesinde yazarın ismi “AZİZ NESİN” siyah ve büyük harflerle oldukça ince bir puntoyla yazılmış. Onun altında ise kalın beyaz harflerle kitabın ismi “zübük” tüm harfleri küçük olarak yazılmıştır. İsmin de altında küçük harflerle ve çok daha küçük puntoyla roman kelimesi yer alır. Bu kısımların arka planında ise kapağın yaklaşık dörtte birini kaplayacak şekilde gökyüzü çizilmiştir. Açık mavi olan gökyüzünün en sağ tarafında düzgün bir yuvarlak şeklinde patlak sarı güneş çizimi bulunmakta. Kapakta yüzü dönük buğday tenli bir adam illüstrasyonu var. Bu adamın kafasına büyük kahverengi bir fötr şapka var. Şapka kahverengi ve üstünde koyu sarı bir şerit var .Şapkanın altında şakaklarına denk gelecek şekilde iki yandan saçları gözüküyor. Adamın gözü burnu veya ağzı yok. Gür siyah pala bıyıkları var. Üstünde gömleği beyaz geri kalanı siyah olan bir takım var. Sadece göğüs hizasına kadar çizilmiş bu adamın oldukça düzenli bir görünüşü var. Kravatı kırmızı ve ceketinin içine sokulmuş. Kravatının ceketine yakın kısmında Türk Bayrağına ait olan beyaz renkte ay ve yıldız var. Sol yakasında ise dışı sarıyla çerçevelenmiş kırmızı bir broş takılı. Adam figürünün arkasında şapkasının yarısından başlayan ve kitabın geri kalanını kaplayan sarı bir arka plan var. Bu arka planda koyu renkle ince başlayıp kalınlaşan dikey çizgiler çizilmiş. Kitabın sol alt köşesinde Nesin kitabevinin sembolü var. Sembol Siyah büyük N harfinin yanında dik olarak durmuş ve sayfaları teker teker açılmış kitaptan oluşuyor. Bu sembolün altındaysa yayınevinin ismi yer alıyor.
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında sarı ve kahverengi tonları hâkim. Arka plan tamamen sarıyken kitabın üst kısımlarında kâğıt yırtığı şeklinde sarı kısmın yerini bir adamın yüzü almış. Bu adamın yüzü alnının yarısından burnunun biraz üstüne kadar yer alıyor. Teni esmer- kahverengi olan bu adamın gözünün çevresinde kaşlarını da kapsayacak kadar sarı renkli ve görünüşü maskeye benzeyen bir boya var. Gözleri kahverengi bakışları oldukça sert ve kaşları çatık. Saçları saçın zamanla çok sert olmasıyla kendi kendine örgü haline gelmesine denilen rasta stilindedir. Kitabın üst kısmında erkek görselinin üstünde beyaz büyük harflerle yazarın ismi “YUVAL NOAH HARARI” ye yer verilmiş. Erkek yüzünün altında ise kitabın ismi “durdurulamayan insanlık” küçük harflerle mavi renktedir. Onun altında da küçük puntoyla da ortalanmış şekilde “dünyanın hakimiyetini nasıl ele geçirdik” alıntısı var. Alıntının altındaysa “resimleyen Ricard Zaplana Ruiz” bilgisi bulunuyor. Kitabın en alt orta kısmındaysa basım evi logosu olan sağa dönük siyah bir fil yer almakta.
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikdörtgen dikey kitap kapağında toprak renkleri hâkim. Kapağın sol tarafında büyük punto ve kahverengiyle kitabın ismi ‘’Eğer Ben Kabil İsem” e yer verilmiş. Bu yazının yanlarından kahverengi yaprağı olmayan dallar çıkıyor. Yazının altında küçük puntoyla beyaz renkte yazarın ismi “Emre Taş” bulunmakta. Kapakta en üst kısım bir gökyüzü gibi mavi iken aşağı doğru indikçe krem rengini alıyor. Mavi olan kısımda silik silik beyaz bulutlar var. Kapağın sağ tarafında bir adam figürü var. Bu adamın başında beyaz bir kavuk var. Üstünde lacivert ve bordo renklerinin karışık olduğu bir pardösü var. Yüzü tam belli değil fakat uzun bir sakalı var. Bir kuş yuvası gibi dallardan oluşmuş külahın üstünde oturuyor. Bu kuş yuvasının yere bağlandığı kısımda toprak ve kapağın en altına denk geliyor. Bu toprakta yeşil bordo mavi renkte büyük yumurtalar var. Hepsinin üstü dallarla ve toprakla kaplanmış. Kitabın en alt orta kısmında ise basımevinin sembolü olan sağa dönük bir kirpi figürü onun da altında basımevinin ismi ‘’iletişim” yazmakta.
Betimleyen: Yasin Badem
Lacivert ev siluetlerinin olduğu bir sokak resmi. Sağda kule gibi bir yapı ve hem sağda hem solda evler yan yana dizili. Ortadaysa kafasında fötr şapka, üzerinde dizlerine kadar dökülen bir palto olan adam silüeti. Adamın yaşı ve yüzü belli değil ancak çocuk veya ihtiyar bir erkek değil. Elinde bembeyaz hilal ayı kucaklıyor. Resmin üst tarafında beyaz renkle yazarın ve kitabın adı alt alta yazılı: “Stefan Zweig, Ay Işığı Sokağı”. Kitabın adının altında beyaz renkle “Almanca aslından çeviren: Regaip Minareci” yazılı. Kapağın el altında soldaysa yine beyaz renklerle yayınevinin adı ve logosu bulunuyor: Türkiye İŞ (İ ve Ş harfleri üst üste binmiş, İş Bankası logosu) Bankası Kültür yayınları. Sağ alt taraftaysa “7.baskı” yazılı. Baskı kelimesi 7’nin yanına yatay değil dikey düzlemde yazılmış.
Betimleyen: Yasin Badem
Lacivert ev siluetlerinin olduğu bir sokak resmi. Sağda kule gibi bir yapı ve hem sağda hem solda evler yan yana dizili. Ortadaysa kafasında fötr şapka, üzerinde dizlerine kadar dökülen bir palto olan adam silüeti. Adamın yaşı ve yüzü belli değil ancak çocuk veya ihtiyar bir erkek değil. Elinde bembeyaz hilal ayı kucaklıyor. Resmin üst tarafında beyaz renkle yazarın ve kitabın adı alt alta yazılı: “Stefan Zweig, Ay Işığı Sokağı”. Kitabın adının altında beyaz renkle “Almanca aslından çeviren: Regaip Minareci” yazılı. Kapağın el altında soldaysa yine beyaz renklerle yayınevinin adı ve logosu bulunuyor: Türkiye İŞ (İ ve Ş harfleri üst üste binmiş, İş Bankası logosu) Bankası Kültür yayınları. Sağ alt taraftaysa “7.baskı” yazılı. Baskı kelimesi 7’nin yanına yatay değil dikey düzlemde yazılmış.
Betimleyen: Buse Sıla Çalış
Fotoğrafta beyaz arka plan üzerinde dikdörtgen biçimde Aslı Tohumcu’nun Aç Koynunu, Ben
Geldim adlı kitap kapağı bulunuyor. Kitapın en üst tarafında beyaz renkte kitabın ismi olan
“Aç Koynunu, Ben Geldim” yazıyor. Altında turuncu renkte büyük harflerle kitabın yazarı “Aslı
Tohumcu” yazıyor. Kapağın rengi mor lacivert ve siyah karışımı bir uzayı anımsatıyor. Beyaz
renkte yıldızlar kapağın genelinde bulunuyor. Kapağın ortasında kırmızı renkte üzerinde
siyah desenler bulunan bir yatak var. Yatağın üzerinde bir kadın ve bir erkek figürü yatıyor.
Kadının mavi renkte yüzü, siyah gözleri ve kaşları, kahverengi saçları var. Kadının üzerinde
turuncu ayakları kapalı bir kıyafet var. Yanında yatan erkeğin de siyah saçları var. Yüzü mavi
ve beyaz renklerde. Erkeğin de üzerinde turuncu renkte ayakları kapalı bir kıyafet var. Yan
yana yatan erkekle kadının başının altında beyaz renkte yastık bulunuyor. Kitabın en alt
ortasında “iletişim” yazısı ve kirpi fiğürü bulunuyor. kapağın sağ en alt köşesinde ise kitabın
türü olan “roman” yazısı bulunuyor.
Betimleyen:Gülsüm Erten
Fotoğrafta beyaz arka plan üzerinde dikdörtgen şeklinde Ayşe Kulin’in “Taksiii” isimli romanının kapağı yer almaktadır. Kitabın kapağı koyu kırmızıdır . Kapağın en üst kısmında beyaz renkte büyük harflerle “AYŞE KULİN “ yazmaktadır . Bu yazının altında sağ tarafa doğru sarı renkte küçük harflerle “taksiii” yazmakta taksi kelimesinde iki i harfi yazılarak uzatılmıştır. Yazıların altında sırasıyla siyah beyaz renkte dikdörtgen şeklinde çizgilerle daire biçimde yol figürü oluşturulmuştur. Bu yuvarlak figürün içinde sarı saçlı ,beyaz gömlekli ,siyah ceketli ve dizine kadar siyah etek ve siyah topuklu ayakkabısı olan iki kadın vardır. Kadınlardan birisi sağ tarafa doğru uzanmış sağ eli ileriye doğru uzanmış , diğer kadın sol tarafa doğru uzanmış sol eli ileriye doğru uzanmış şekildedir. Dairenin dışında üç sarı taksi bu taksilerin aralarında üç farklı ağaç bulunmaktadır. Ağaçlar siyah gövdeli ,dalları yeşildir . Kapağın sağ alt köşesinde beyaz renkte büyük harfle yazılmış üst üste geçmiş iki ’S Harfi yer almaktadır.
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında koyu renkler hâkim. Kitabın ilk üst yarısı sadece lacivert iken aşağılarda ise yerini bir resme bırakmış. Bu resimde mevsim kış ve yağan kardan dolayı yerlerde 1 2 cm kadar kar duruyor. Bu yüzden yerler beyaz. Karda yer yer ayak izleri ve rüzgârdan dolayı oluşmuş çukur ve tümsekler belli oluyor. Biraz daha uzakta ise yaprakları dökülmüş soluk ağaçlar var. Karın üstünde sırtı dönük ileriye doğru yürüyen kalın siyah paltolu bir adam var. Bu adam paltosuna sarılmış ve hafif kambur bir şekilde uzaktaki ağaçlara doğru yürümekte. Paltosunun etekleri rüzgârdan dolayı sağa savrulmuş. Kapağın lacivert üst kısmında kitaptan alıntılar ve kitapla ilgili bilgiler yer almakta. Büyük harflerle sarı renkle ‘’psikiyatrist ’in yazarından’’ yazmakta. Onun altında ise beyaz renkle ve küçük punto ile bir alıntıya yer verilmiş. Alıntının ilk satırında ‘’Ne kadar zaman geçtiği önemli değil” İkinci satırında “Ne kadar değiştiğin önemli değil’’ son satırında ‘’sessizlik seni çıldırtmaya devam edecek’’ yazıyor. Onun da altında yine sarı renklerle ve büyük harflerle yazarın ismi ‘’WULF DORN” bulunuyor. Sonrasında ise çok büyük puntoyla ve beyaz renkle kitabın ismi ‘’Şizofren’’e yer verilmiş. Son olarak önceki alıntıya devam edilmiş ‘’ve dehşetin soğuk pençesini hissedeceksin”. Lacivert kısmın bitişiyle resime geçiş kısmında sarı renkle, çok küçük puntoyla ve büyük harfle “roman” yazılmış. Kapağın en alt orta kısmında ise basımevinin, kanatları olan şaha kalkmış at figürü ve Pegasus yazısı bulunmakta.
Betimleyen: İrem Öğüt
Kitabın kapağı, beyaz arka plana sahip. En üstte uçtan uca sığacak şekilde, büyük harflerle ama küçük fontta kitabın yazarı ‘ZEYNEP SELVİLİ CARMIKLI’ yazıyor. En altta da, ortada ‘İNKILAP’ yayınevi ve yayınevinin 91.yıl’ini belirten yazı var. Bu iki yazı arasında kitabın ismi, kelime kelime bölünmüş şekilde bütün alanı doldurmuş. Bütün yazılar, siyah ve büyük harf. Kitabın adı diğer bütün yazılardan fontundan 5 kat kadar daha büyük. İlk satırda ‘PEMBE’ kelimesi yer alıyor ve M harfi ve B harfi arasına pembe bir fil görseli yerleştirilmiş. Fil harf büyüklükleri kadar ve hep harflerin önüne ya da arkasına denk geliyor. Bu satırda fil sağ yandan gözüküyor. İkinci satırda ‘FILI’ kelimesi yazıyor, bu sefer pembe bir fil ‘I’ ve ‘L’ harfi arasına yerleştirilmiş. Ve tam karşıdan gözüküyor, kafası ve açık iki kulağı şeklinde. Üçüncü satırda ‘DÜŞÜN’ kelimesi ve yanında ‘tire’ işareti var. ‘DÜŞÜNME’ kelimesi satırlar arası bölündüğü için kullanılmış. Pembe fil bu satırda, U ve N harfleri arasında ve sol yandan gözüküyor. Son satırda ise ‘ME’ kelimesi var, bu satırda da pembe fil iki harfin arasında. Bu fil, hortumunu kaldırmış ve sağ yandan gözüküyor.
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında koyu gri rengi hâkim. Kitabın en üstünde kitaba ait bir yoruma yer verilmiş. Siyah ve italik yazılan bu yorumda “Ölümün inkarına savaş ilan eden yazarın çalışmalarına ve yaşamına ilgi çekici bir giriş” yazmakta altında ise ortalanmış bir şekilde yorumun sahibi — New York Times yazılmış. Kitabın tam ortasında büyük ve kalın harflerle ve büyük puntoyla kitabın ismi “ÖLÜMDEN SONRA YAŞAM” her kelime alt alta gelecek şekilde yazılmış. Son kelimenin çok küçük bir kısmına hemen alttaki çiçekler değmektedir. Siyah büyük dairesel bir vazoda bulunan bu çiçekler beyaz pamuk dallarından oluşmaktadır. Pamukların arasında ise şekil olarak buğdaya benzeyen ten rengi çalılar da bulunmakta. Vazonun altında ise beyaz renkte büyük harflerle fakat kitabın ismine göre çok daha küçük bir puntoyla “ÖLÜME YAKIN DENEYİMLERDEN” diye başlayan alt satırında ise “ÖĞRENİLEN DERSLER” olarak devam eden kitabın içeriğine dair bilgi bulunmakta. Kitabın en altında ise siyah renkte yazarın ismi “Elisabeth” , alt satırında ise aynı formatta soy ismi “Kübler-Ross” yazmakta. Kapağın sol alt tarafında çok küçük bir puntoyla ve beyaz renkle “çeviri:” yazısının altında çevirmenin ismi “Sezer Soner” yer almaktadır. Bu kısmın altında ise Pandora yayınevinin sembolü P harfi ve ona yaslanmış şekilde ilk çizgisi bulunmayan K harfi bulunmaktadır
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında turuncu rengi hâkim. Kapağın dışında beyaz bir çerçeve yer almakta ve içinde de kitap kapağının dizaynı bulunmakta. Dış beyaz çerçevenin en sol üstünde Modern Klasikler Dizisi-3 yazmaktadır. Kitabın renkli kapak kısmının başlangıcı ve en üstünde ise yazarın ismi “ANTHONY BURGESS” büyük harflerle yazmaktadır. Daha büyük fontta büyük harflerle kitabın ismi “OTOMATİK PORTAKAL” a yer verilmiş. Kitabın isminin sol altında ise çok küçük bir fontla “İngilizceden çeviren:” yazmakta alt satırında da çevirmenin ismi “DOST KÖRPE” ye yer verilmiş. Kitabın arka planı tamamen turuncuyken üstünde yüzü dönük açık ten rengine sahip ve sadece kafa ve boyundan oluşan bir yüz çizimi bulunmakta. Bu suratın kafasının üstünde soluna yatık siyah fötr bir şapka var. Gözleri siyah, içi dolu iki yuvarlaktan oluşmakta. Sağ gözünün etrafında çevreleyen siyah yuvarlak çoklu ve sivri dişleri olan bir çark figürü bulunmakta. Bu suratın burnu üçgen şeklinde. Suratın boyun kısmında ise minyatür, 4 erkek figürü ileriye dönük bir şekilde yürüyor ve arkalarında da gölgeleri bulunuyor.
Betimleyen: Gülsüm Erten
Dikey dikdörtgen biçimindeki fotoğrafta Stefan Zweig’in Mecburiyet isimli kitabının kapağı yer almaktadır. Kitabın en üst kısmında ince beyaz bir zemin üzerinde Modern Klasikler Dizisi -104 yazmaktadır. Bu yazının alt kısmında büyük harflerle Stefan Zweig , altında da büyük harflerle kitabın ismi olan Mecburiyet yazmaktadır. Kitabın isminin altında “Almanca aslından çeviren : Gülperi Sert” yazmaktadır. Kitabın sol alt köşesinde “Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları yazıyor. Kitap kapağının arka planında sağ taraftan batmakta olan güneş, sarı gökyüzü ve bulutlar bulunmaktadır. Yüzü kadraja dönük fakat yüzü güneş dolayısıyla belli olmayan sol omzunda uzunca bir tüfek asılı olan bir adam vardır.Bu adamın başında şapkası , üzerinde kahverengi gömlek ve pantolonu vardır. Bu adam bir gelincik çiçeği tarlası içinde ayakta durmaktadır.
Betimleyen: Yasin Badem
Ebru Ojen’in Lojman kitabının kapağı tamamen siyah bir fon üzerine yapılmış. Beyaz harflerle yazarın adı üst kısımda blunmaktayken, hemen altında sarı harflerle kitabın adı yazmakta. Kitabın adının altında, kapağın tam ortasında 10 yaşlarında bir kız çocuğu resmi var. Kızın saçları kahverengi ve her iki yandan kuyruk şeklinde bağlanmış. Kafasına sarı bir kar maskesi geçiren kızın kucağında yeşil kafalı, açık kahve ve gri tonlarında tüyleri olan karnından kanlar akan bir ördek bulunmakta. Kızın üzerinde beyaz kısa kollu bir T-shirt ve mavi bir tulum var. Ayaklarındaysa siyah bir çizme var ve bastığı yerde kan birinkitisi oluşmuş. Alt sol tarafta sarı dikdörtgen çerçeve içerisinde kitabın türü “roman” olarak yazılmış, sağ taraftaysa yayınevinin logosu bulunmakta. Logo alt alta bulunan ancak iç içe geçmiş iki adet büyük “s” harfinden oluşuyor.
Betimleyen: Yasin Badem
Mihali Bulgakov’un Köpek Kalbi eserinin İthaki Yayınları tarafından yapılan basımında yazarın adı en üstte siyah renkte yazılmış. Bir alt satırda yine siyah renkte ancak daha kalın bir puntoyla eserin adı yazılı. Kapağın ortasındaysa kırmızı zincere bağlı bir köpek portresi resmi bulunmakta. Köpek siyah, gözleriyse zincirden daha parlak bir kırmızı. Köpeğin sağ arkasındaysa kırmızı bir yetişkin erkek silüeti bulunmakta. Görselin altında “Gizem Gökçen!in çevirisiyle, James Meek’in önsözüyle yazmakta ve en sağ köşede İthaki yayınlarının yelkenli şeklindeki logosu bulunmakta ve logonun altında siyah renkle ithaki yazmakta.
Betimleyen: Yasin Badem
Stefan Zweig’ın Korku adlı eserinin kitap kapağı. Kırmızı fon üzerine beyaz ve siyah piyano taşları üstte bir sıra, altta bir sıra olmak üzere dizili. Ellerini kollarını iki yana açıp arkaya biraz eğilip çığlık atan bir kadının gölgesi piyano tuşlarının ve kırmızı fonun üzerinde. En üstte beyaz fon üzerine “Modern Klasikler Dizisi – 57” yazılı. Bir altında kırmızı fonun üzerine beyaz büyük harflerle “ Stefan Zweig”, “Korku”, “Almanca aslından çeviren: İlknur İgan” yazılı. Sol altta solda, piyano tuşlarının da üzerine oturmuş bir şekilde yayınevinin adı ve logosu bulunmakta, beyaz harflerle “Türkiye İş (İ ve Ş harflerinin üst üste bindiği logo) Bankası yazılı. Altında beyaz ince uzun bir çizgi ve çizginin altında “Kültür Yayınları” yazmakta.
Betimleyen: Yasin Badem
“Kadınlar Nasıl Güçlenir” temalı, dikey düzlemde dikdörtgen şeklindeki kitap kapağı lacivert fon üzerine hazırlanmış. En yukarıdaki yazarların açık sarı renkte yazılı: Sally Helgesen / Marshall Goldsmith. Ortadaki karikatürize edilmiş, yüzü belirsiz, kırmızı saçlı, mor tshirtlü, sol kolunu yukarı kaldırıp bileğini işaret eden kadın görselinin üzerinde pembe renkte “ Kadınlar”, açık sarı kurdelenın içinde “NASIL”, kadın görselinin altında “GÜÇLENİR?” yazmakta. Kitap kapağının en alt satırındaysa yine açık sarı renkte ve büyük harflerle “Başarıyı engelleyen 12 kötü alışkanlığı bırakmak” yazmaktadır. Sağ kenarda tam ortadaysa yatay bir şekilde yayınevinin adı yazmakta (Maltepe üniversitesi kitapları) ve iç içe geçmiş iki dikdörtgen şeklindeki sembolü bulunmaktadır.
Betimleyen: Berra Karabacak
Dikey dikdörtgen şeklindeki kitap kapağında kırmızı renkleri hâkim. Kapağın en üst kısmı siyah renkte. Aşağıya indikçe siyah renk bordoya o da parlak bir kırmızıya dönüşüyor. Siyah kısımda kapağın en sağında yatay bir şekilde kitabın türü “Psikolojik Gerilim” beyaz renkte yazılmış. Geçiş kısmında ise büyük harflerle ve büyük fontta beyaz renginde yazarın ismi “Jean-Christophe” bulunmakta. Bir satır altında ise daha büyük bir fontla beyaz renkte soy ismi “Grangé” var. Yazarın soy isminin arka planından başlayarak kapağın yarısına kadar devam eden bir parlak kırmızı renginde bir kurt fotoğrafı var. Bu fotoğrafta kurdun sadece alın kısmından gözlerinin bitişine kadar olan kısım kadraja alınmış. Kurdun gözleri ileriye bakıyor ve altın sarısı renkte. Gözlerinde oldukça korkunç ve tehditkâr bir bakış var. Kurdun gözlerinin bitiminde yine kırmızıyla devam eden bir orman çizilmiş. Kurdun gözlerinin tam altında uzun ağaçların kavuklar ve yerdeki çalılar var. Bu orman fotoğrafı kapağın kalan yarısını kaplıyor. Çalıların üstüne denk gelen kısma beyaz renkle Büyük harflerle ve büyük puntoyla kitabın ismi “son av” yazılmış. Kitabın isminin altında ise küçük puntoyla beyaz renkle “çevirmen: Tankut Gökçe” yazıyor. Kitabın sağ alt köşesinde “Doğan Kitap” yayın evinin sembolü bulunmakta. Sembol beyaz bir karnin üst kısmında siyah renkte yan yana büyük harflerle d ve k harflerinden oluşmaktadır. K harfinin dikey çizgisi silinmiş ve d harfine yaslanmıştır.
Betimleyen: Berra Karabacak
Toprak renkleri ve mavinin hâkim olduğu dikey dikdörtgen şeklindeki kapak Saadettin Acar’ın Güzel Şahitlik adlı kitabına ait. Kapağın tümü krem rengi bir arka plan üstüne çizilmiş. Kapağın en üstünde küçük puntoyla ve büyük harflerle kahverenginde “Deneme” yazmaktadır. Bu yazının biraz altında ise kitabın ismi “Güzel Şahitlik ” iki satıra bölünerek büyük puntoyla ve büyük harflerle mavi renkte yazılmış. Kitabın isminin hemen altında daha küçük puntoyla, büyük harflerle kahverenginde yazarın ismi “Saadettin Acar” yazılmış. Bunun altında ve kitabın ortasına denk gelen kısımda ise koyu kahverengi dikdörtgen şeklinde bir çerçeve bulunmakta. Çerçevenin içe doğru gelen kısımlarında tüm çerçeve boyunca dikdörtgen şeklinde iki tane altın sarısı yaldızlı şerit çizilmiş. Çerçevenin içerisinde resim bulunan yeri ise tamamen açık mavi renkte. Çerçevenin sol alt köşesinin iki kenarı tamamlanmamış ve oldukça kalın bir ağaç dalına dönüşmüş. Bu kalın ve koyu kahverengi ağaç dalı kitabın kapağının bitimine kadar uzanmakta. Bu ağaç dalı her iki tarafında da 3 dala budaklanmış. Kapağın sağ alt kısmında ise baskı sayısı kahverengi küçük fontta büyük harflerle yazılmış. En sağ altta ise Pandora yayınevinin sembolü P harfi ve ona yaslanmış şekilde ilk çizgisi bulunmayan K harfi bulunmaktadır.
Betimleyen : Saadet Nur ABAYLI
Jane Austen tarafından kaleme alınmış, dikey dikdörtgen formatında ki Aşk ve Gurur kitabının kapağında, tam ortasında yüzlerinde gülümser ve aşk dolu bakışları olan, birbirlerini kollarından kavramış bir kadın ve erkek çizimi bulunuyor. Kadının saçları siyah, dalgalı ve omuz hizasında. İnce ve düz kaşları var. Üzerinde ise omuz dekoltesi olan, beyaz şık bir kıyafet var. Erkeğin geriye doğru taranmış siyah saçları var. Üzerinde yeşil ceket bulunuyor. Açık sarı renkli, beyaz silinmelerden oluşan arka plana sahip. En üst kısmında kapağı ortalayacak şekilde siyah renkli harflerden oluşan Jane Austen yazısı yer alıyor. Onun altında, siyah ve kalın puntoya sahip Aşk ve Gurur ifadesi yer alıyor. Kapağın en alt orta kısmında Kaldırım Yayınevleri logosu konumlandırılmış. En alt sağ tarafında ise Çevirmen Nisan Aygün yazısı yer almakta.
Betimleyen: Zerrin Tezel
BÜTÜN KADINLARIN KAFASI KARIŞIKTIR/ECE TEMELKURAN
Kırmızı renkteki kitap kapağında bir kadın başı resmedilmiş. Resimde kadının alın kısmına irili ufaklı oval biçimli yapraklar, sap kısımları aşağı bakacak şekilde yan yana yerleştirilmiş. Gözler oval biçimde ve siyah, sadece altta uzun kirpikler var. Sağ yanak kısmında yapraklardan dudaklara doğru eğimle uzanan ve çene kısmında dışa doğru kıvrılarak spiral şeklinde devam eden bir çizgi var. Sol gözün iç kenarından uzanan eğimli bir çizgi burnu oluşturuyor. Uç kısmında hafif içe doğru kıvrılarak ince bir burun izlenimini veriyor. Burnun hemen bitiminde altta düz bir kısa çizgi dudakların yerinde bulunuyor. Çene hizasında küçük beyaz harflerle “ece temelkuran”, altında sağa dayalı biçimde iki satır halinde siyah harflerle “Bütün Kadınların Kafası Karışıktır” yazıyor. Kitabın üst sağ köşesinde iki tane iç içe geçmiş S harfi bulunuyor.
Betimleyen: Zerrin Tezel
BABA VE PİÇ/ ELİF ŞAFAK
Kitabın kapağını kırmızı kabuğu iki parmak genişliğinde aralanarak çatlamış bir nar meyvesi oluşturuyor. Çatlağın ortasından parlak kırmızı renkteki çok sayıdaki küçük nar taneleri ve aralarda ince zarları belli oluyor. Üst tarafta büyük sarı harflerle “ELİF ŞAFAK”, altında daha büyük puntoyla “BABA VE PİÇ” yazmakta en alt tarafta ortalanarak beyaz gagalı siyah karga figürü şeklindeki logosuyla Metis yazısı yer alıyor.
Betimleyen: Zerrin Tezel
Grili mavili tonların hakim olduğu kitabın kapağında sulu boyayı andıran bir boyayla yukarıdan koyu griyle başlayıp aşağı doğru açılarak devam eden bir gökyüzü bulunmakta. Karlı tepelerin üzerinde uzun sivri kulakları başının üzerinde dimdik yukarı doğru bakan, kahve tonlarında kürkü ve ağzının çevresi daha açık renklerde olan bir kurt, bedeni ve başı kapağın sağına dönük duruyor. Kurt başını izleyene doğru çevirmiş, dümdüz bakıyor.
İhsan Oktay Kaynar’ın Suskunlar isimli kitap kapağının zemini, yukarıdan aşağı doğru açıktan koyu griye geçişle devam etmekte. Kapağın üst tarafında büyük siyah ve kıvrımlı harflerle “SUSKUNLAR”, hemen altında düz formda büyük beyaz harflerle “İHSAN OKTAY KAYNAR” yazmakta. Yazıların altında yer alan resimde, dizlerinin üzerinde renkli cübbeleriyle oturan beş adam ellerindeki çalgıları çalıyor.
Betimleyen: Deniz Balancar
Görselde dikey dikdörtgen şeklinde olan “Tanrının Uyumadığı Gece” isimli kitabın kapağı yer alıyor. Kitap kapağının en alt kısmından ortalara kadar koyu mavi, lacivert tonları hakim, yarısından itibaren ise geçişli bir şekilde açılarak beyaza doğru gidiyor. Koyu mavi kısımlarda altın rengi ince çizgilerle, ince uzun yaprağa benzer şekiller dağınık vaziyette çizilmiş.
Betimleyen: Sinem Ekinci/öğrenci
Dikey dikdörtgen kitap kapağı tamamen siyah renkte. Kapağın üstünde yazılar beyaz ve kırmızı olmak üzere iki renkten oluşmuş. Tüm yazılar ve resim ortalanmış halde alt alta yazılmış. En üstte yazarın ismi, “MARGARET ATWOOD”, beyaz ve büyük harfler ile yazılmış. Altında, kırmızı kabarık etek üzerine kırmızı pelerin giyen bir kız çizilmiş. Kızın kolunda kahverengi sepet, kafasında da etrafı görmemesi için yanları kapalı beyaz şapka var.
Betimleyen: Sinem Ekinci
Dikey dikdörtgen formdaki kitap kapağının en üstünde yazarın ismi,” Livaneli” yer alıyor. El yazısı formunda yazılmış isim, mavi renkte, üzerinde beyaz yıldızları andıran desenler var. Altında büyük kırmızı harfler, ince düz puntoyla kitabın ismi, “BALIKÇI VE OĞLU”, yazıyor.
Betimleyen: Ecem Pınar
Fotoğrafta, Ahmet Ümit tarafından kaleme alınmış, “aşkımız eski bir roman” isimli kitabın kapağı yer alıyor. Kırmızı zemin üzerinde en üstte beyaz renkte “BİR BAŞKOMSER NEVZAT KİTABI” ve onun tam altında daha büyük bir puntoda ve yine beyaz renkte kitabın yazarı olan Ahmet Ümit’in adı yer alıyor.
Betimleyen: Bilge Özdemir
Jojo Moyes tarafından yazılan ‘O Yıldızın Altında’ isimli romanın kapağı dikey dikdörtgen formunda ve arka planda çoğunlukla koyu mavi bir renk ile gökyüzü tasvir edilmiş. Kapağı ortalayan ve alt kenara daha yakın bir yere konumlanmış bir bankta birbirlerine dönük şekilde oturan bir kadın ve bir erkek silueti var. Çiftin kendisi, oturdukları bank ve ayak bastıkları yer tamamen siyah renk ile boyanmış. Kadın ve erkeğin birbirlerine temas eden kolları birbirlerinin bellerine sarılmış olduğu anlaşılıyor. Kadının saçı toplu ve arkaya doğru bir topuzu var. Erkek ise kısa, hafif alnına doğru uzanan saçlara sahip. Bu siyah kadın erkek figürünün arkasında kalan koyu mavi gökyüzü üst kısımdan alt kısma indikçe açılıyor ve dağların tepelerine yaklaştığında pembe ve mor renklere dönüşüyor. Bu pembeliğin hemen altında dağlar biraz daha açık bir mavi ile resmedilmiş. Dağların bittiği yerde kadın ve erkeğin ayak bastığı yerin siyahlığı başlıyor.
Betimleyen: Bilge Özdemir
Dikey dikdörtgen formdaki kitap kapağının arka fonuna kırmızı tonlar hâkim. Kitabın üst kısmında sağ ve sol kenarı ortalayacak şekilde büyük punto ile tamamı büyük harflerden oluşan, koyu kahve bir tonda yazarın ismi ‘Ahmet Ümit’ yazıyor. Yine aynı şekilde kapağın alt kenarına daha yakın olacak şekilde ortalanmış, sadece ilk harfleri büyük olacak şekilde, beyaz tonla kitabın ismi ‘Kayıp Tanrılar Ülkesi’ yazıyor. Kitabın alt kenarına çok yakın bir yerde çok küçük bir punto ve siyah renkle ‘Yapı Kredi Yayınları’ yazıyor. Bunun tam üstüne Yapı Kredi Yayınlarının logosu olan siyah daire, kare ve tekrar bir daire yan yana dizilmiş.
Betimleyen: Merve AYAR
Yazar: Jane Austen
Yayınevi: Can
Dikey dikdörtgen formdaki kapakta, beyaz fonun üzerinde, en üstte, ortada büyük harflerle mavi renkte “JANE AUSTEN” yazıyor. Altında, siyah büyük puntolu ve büyük harflerle “AŞK VE GURUR” ifadesi yer alıyor. İlk satırda “AŞK VE” kısmı, alt satırda “GURUR” yazmakta.
Yazının altında dikdörtgen biçimde yer alan resimde birbirine çok benzeyen iki genç kız bulunuyor. Birisi karşıdan bakıldığında resmin tam ortasında diğeri ise sağında. Sağda olanın yüzü karşıya, ortadaki kızın yüzü solundaki kıza dönük. Ortadaki kızın elinde, dikdörtgen şeklinde, ortası beyaz, yanları krem renkte olan bir tuval var. İki kızın kıyafetleri ve saçları aynı. Saçları dağınık topuz şeklinde arkadan toplu ve alınlarının iki tarafına doğru lüleler düşmüş. İkisinin yüzünde de belli belirsiz bir gülümseme var. Krem rengi uzun elbise giymişler. Elbiselerin derin göğüs dekoltesi “v” şeklinde, kolları kısa ve kabarık. Ortadaki kızın belinde pembe bir kuşak var. İki kız da bacaklarını yana doğru toplamış. Resmin arka planında, ortadaki kızın arkasında kırmızı, sağdaki kızın arkasında koyu mavi renk kullanılmış.
Betimleyen: Özgün DAYAR
Yazar: George Orwell
Yayınevi: Can
George Orwell tarafından kaleme alınmış, Hayvan Çiftliği isimli romanın kapağında, tam ortada kapağın üçte birini kaplayan kızgın bakışlı, pembe bir çiftlik domuzunun yüzünün üst yarısı bulunuyor. Domuzun yüzü ve yuvarlak burnunun ortasına, küçük ve siyah renkte bir çiftlik resmi yerleştirilmiş. Domuzun burnunu merkez alan ve içten dışa doğru genişleyen kalın, pembe ve siyah çizgiler var. En üstte yer alan eser adı ve en altta yer alan yazar adı, pembe ve siyah kalın
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: İrfan Yalçın
Yayınevi: H2O
Genelevde Yas kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Kırmızı zeminin üzerinde siyah dikey şeritler yazı ve görselin arkasında. En yukarıda kitabın adı tümü büyük harf, alt alta, kalın, siyah “Genelevde Yas” ifadesi kitabı ortalıyor. “Yas” sözcüğü ilk sözcüğe göre daha kalın ve büyük. ‘A’ harfinin ortadan geçen kısa çizgisi yerine beyaz kadın külotu eklenmiş.
Tekrar siyah şeritlerin başladığı yerde siyah zemin üzerinde kırmızı, tümü büyük harf, yan yana “İrfan Yalçın” yazılı.
Yazarın isminin altında kalçadan aşağısını gösteren kadın bacağı figürü kalem çizimi gibi duruyor. Beyaz bacaklı kadın siyah slipi arkadan görünüyor. Sol bacağı dik, sağ bacağı sol ayak bileğinin üzerine kıvrılmış. Tabanları kırmızı üstü mor topuklu ayakkabılı.
Kitabın sağ alt köşesinde yayınevinin logosu iç içe geçmiş iki dairenin kenarlarında yuvarlaklar, üzerinde de “H2O” şeklinde. Logonun denk geldiği yerde yani kitabın sağ alt köşede siyah üçgen görünüyor.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Neval El Seddavi
Yayınevi: Metis
Sıfır Noktasındaki Kadın kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Siyah zeminin üzerinde en üstte yazarın adı büyük harflerle, pembe “Neval El Seddavi” şeklinde. Hemen altında alt alta daha büyük punto ile, tamamı büyük ve beyaz “Sıfır Noktasındaki Kadın” yazılı. Arka plan ortalara gittikçe grileşiyor. Sonra aşağı doğru tekrar siyah oluyor. Grileşen kısma kapaktaki kadın görselinin baş kısmı denk geliyor.
Yüzü uzun ve oval kadın açık tenli. Oldukça iri, siyah gözlü kadın göz hizasında ileride bir noktaya bakışlarını sabitlemiş. Düz saçlı kadının saçları ortadan ikiye ayrılmış. Saçları, kaşları, gözleri ve kirpikleri siyah. Alnı geniş kadının kaşları ince. Gözlerinin altına göz siyah göz kalemi sürülmüş. Burnu uzun, kemikli. Sağ elinin baş ve işaret parmaklarını dudaklarının üzerinde. Baş parmağı sağ yanağına, işaret parmağı sol yanağına dokunuyor. Bir kısmı görünen dudaklarını ince, koyu renk rujlu. Üzerinde siyah kıyafeti el bileğine kadar uzun kollu.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Gültekin Yazgan
Yayınevi: Doğan Kitap
Dikey dikdörtgen “Kör Uçuş” kitabının arka planında Gültekin Yazgan’ın çekirdek ailesiyle fotoğrafı var. siyah beyaz fotoğrafta Gültekin Yazgan eşi Tülay Yazgan ile siyah bir koltukta yan yana oturuyor. Gültekin Yazgan sağ kolunu Tülay Hanım’ın omzuna atmış. Çift oldukça şık giyimli. Saçlarının önü arkaya doğru kabarık, arkadan toplu Tülay Hanım siyah diz üstü elbiseli. Gültekin Bey ise siyah takım elbiseli. Gültekin Yazgan’ın solunda büyük oğulları oturuyor. Babasına doğru yaslanan çocuğun yüzü gülüyor. O da babası gibi süveterli takım elbiseli. Beyaz ayakkabıları ve beyaz pantolonu fotoğrafa renk katmış. Tülay Hanım’ın kucağında ise küçük oğulları oturuyor. Fotoğrafta siyahtan fazla renk barındıran tek kişi küçük çocuk. Tülay hanım küçük çocuğu iki koltuk altından kavramış. Çocuğun yüzünde gülümseme var. Ailenin tümünün yüz ifadesi gülüyor.
Kitabın en üstünde yazarın ismi beyaz, alt alta ilk harfleri büyük : “Gültekin Yazgan” şeklinde. Hemen altında ise tümü büyük harf, yazarın isminden daha büyük puntolu, siyah “Kör Uçuş” yazılı. Bu ifadelerin yazılı olduğu arka plan ise petrol yeşili. Tülay Hanım’ın başı ‘Ö’ harfinin önünde, Gültekin Bey’in ise ilk ‘U’ harfinin önünde.
Sağ alt köşede yayınevinin logosu konumlanmış. Beyaz kare içinde siyah büyük harf ‘DK’ yazılı.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Alain de Botton
Yayınevi: Sel
Dikey dikdörtgen ‘Görmek ve Fark Etmek’ kitabının arka planı bordo. Arka planın dört kenarı ise siyah renk ince çizgi halinde görünüyor.
En üstte ilk harfleri büyük, alt alta, beyaz yazı karakteri ile “Alain de Botton, Görmek ve Fark Etmek” yazılı. ‘Etmek’ sözcüğünün ‘k’ harfinin sağ üst köşesinde yayınevinin logosunda yer alan çiçek simgesi var. Başlığın altında küçük punto, el yazısıyla, beyaz renk, yan yana: “Türkçesi: Ayşe Ece, Ahu Sıla Bayer, Ahu Antmen” ifadeleri yer alıyor.
Kitabın ortasında ahşap askıda bluz var. Beyaz bluz yuvarlak yaka ve uzun kollu. Bluzun meme kısmına denk gelen yerinde iki belirgin meme figürü var. Küçük ve yuvarlak memeler açık sarı ve meme uçları ten rengi.
Kitabın en altında, ortada yayınevinin logosu görünüyor. Tamamı büyük harf, gri yazı karakteri ile “Sel” yazılı. ‘S’ harfinin sol üst köşesinde çiçek simgesi görünüyor.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Orhan Pamuk
Yayınevi: İletişim
Masumiyet Müzesi’nin kitabının dikey dikdörtgen kapağı eski fotoğraflardan yapılan kolaj çalışmasından oluşuyor. Arka planda eski bir İstanbul fotoğrafı solgun. Üsküdar’dan çekilmiş siyah beyaz fotoğraf sembolik tarihi yarımadayı gösteriyor. Altı minareli Sultan Ahmet Camii diğer yapılara göre daha belirgin. Denizde soldan sağa doğru yol alan beyaz yolcu gemisi siyah beyaz fotoğrafa dahil. Gökyüzü hafif sarı.
Ön planda açık pembe, üstü açık, Amerikan arabasında beş kişi oldukça neşeli. Kıyafetlerinden ve arabanın modelinden 1950-1960’lar olduğu tahmin ediliyor. Şoför koltuğunda bir erkek, erkeğin yanında iki kadın oturuyor. Kadınlar saçları görünecek şekilde başlarına küçük örtüler takmış. Üçü de sağ tarafa doğru bakarak poz vermişler. Arka koltukta şoförün arkasında bir erkek ve erkeğin yanında bir kadın oturuyor. Kravatlı erkek beyaz gömleğin üzerine askılı pantolon giymiş. Siyah saçlı kadın saçları görünecek şekilde örtü takmış. Erkek kadına dikkatlice bakarken kadın da yüzünde gülümsemeyle kadraja bakıyor. Grup pembe arabayla gezintiye çıkmış.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Sally Rooney
Yayınevi: Can
Normal İnsanlar kitabı dikey dikdörtgen. Kitabın zemini iki renkten oluşuyor. Üstten ortaya kadar yeşil, ortadan alta kadar ise mavi. Yeşil zeminde beyazla karakalem tarzı çizilmiş bir kadın yüzü var. Kadının küçük ağzı burnu görünüyor. Uzun saçlarının bir kısmı omzunun arkasında. Kadın omzunun arkasından, sağ profilden bakar gibi kitaba bakan kişiye doğru dönmüş. Fakat yüzünün neredeyse tamamı görünüyor. Yeşil zeminin tam ortasında, siyah, tamamı büyük harfle, büyük fontla, alt alta “Normal İnsanlar” yazıyor. Sol üst köşede siyah harflerle, tamamı büyük, alt alta, küçük fontla “The New York Times Çoksatanı” görünüyor.
Kitabın ortasında, yeşil ile mavinin birleştiği çizgide büyük harflerle, siyah, küçük fontla “roman” yazılı.
Mavi zeminde beyazla karakalem tarzı çizilmiş bir insan yüzü var. Kadın veya erkek olduğuna ilişkin net bir anlatım yok. İnsan yüzü sol profilden bakıyormuş gibi fakat yüzünün tamamına yakını görünüyor. Mavi zeminde, yüzün üzerinde, siyah, tamamı büyük harfle, alt alta “Sally Rooney” ismi var.
Yazar: Mine Söğüt,
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları
Betimleyen: Melisa Damla TELLİ (Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi)
Dikey dikdörtgen formundaki kitap kapağının sol ve üst kenarlarında yaklaşık bir parmak kalınlığında siyah kenarlıklar bulunuyor. Kapağın sol alt köşesinde, siyah zemin üzerinde beyaz renkte “Yapı Kredi Yayınları” yazısı ve hemen üstünde yayınevinin logosu var. Yayınevinin logosu yan yana gelmiş olan beyaz daire içindeki siyah Y harfi, beyaz kare içindeki K harfi ve beyaz daire içindeki Y harfinden oluşuyor. Sol kenarlığın üst kenardan yaklaşık iki parmak aşağısında kısa bir beyaz çizgi ve hemen altında beyaz renkte “ÖYKÜ” yazısı bulunuyor. Kapağın üst kısmında siyah zemin üzerinde beyaz renkte “Mine Söğüt” yazıyor. Siyah kenarlıkların sol ve üst kısımlarını çevreleyen kapak resminin zemini haki renginde. Düz zeminin üzerinde tam ortada konumlanmış, kapağın en alt kenarında kalça hizasından başlayan bir insan resmi bulunuyor. Ten rengi turkuaza yakın, yüzünde belirli bir ifade olmayan, siyah uzun saçları olan bu insanın sağ eli karnının ön tarafında bir bıçağı yatay bir biçimde, bıçağın uç kısmı kapağın sağ tarafına doğru duran şekilde tutuyor. Sol eli ise kucağında duran salyangozu tutuyor. Salyangozun boyutu neredeyse insanın gövdesi kadar ve yine turkuaz renginde. Salyangozun kabuğu insanın sol kolunun dirsek kısmına yerleşmiş ve başı sağ üste doğru uzanıyor. Haki zeminin en üst kısmında, siyah kenarlığın hemen altında beyaz renkte “Deli Kadın Hikayeleri” yazısı ve altında yazının başından başlayıp kapağın en sol kısmına kadar giden ince bir çizgi bulunuyor.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Franz Kafka
Yayınevi: Can
Dönüşüm kitabı dikey dikdörtgen. Soluk gri zeminde yazılar büyük harfli, siyah. Kapaktaki görselde “Franz Kafka” ve “Dönüşüm” yazılarıyla bir böcek silüeti oluşturulmuş. Böceğin baş bölgesini alt alta yazılan “Franz Kafka” yazısı oluşturmuş. ‘F’ harfinden sola doğru, ‘Z’ harfinden sağa doğru uzunca anten sarkıyor. A harfinden ise yukarı doğru, kısacık iki anten çıkmış. ‘DÖ’ harfleri böcek figürünün gövde kısmını başlatıyor. Bu harflerden sağa ve sola doğru, tüylü bacak kısımları görünüyor. Altında ‘NÜ’ harflerinden iki sağa, iki sola toplamda dört tane tüylü bacaklar çizilmiş. Arka bacaklar diğerlerine göre daha uzun. Bu bacakların altında ‘ŞÜ’, en altta ise ‘M’ harfi var. Harflerin tamamına bir bütün olarak bakıldığında eklembacaklı bir böcek taslağı görünüyor.
Kapağın sol altında gri, tamamı büyük harfle, küçük “65. Baskı” yazılı. Hemen altında da ilk harfi büyük “Çeviri:”, tamamı büyük harfle “Ahmet Cemal” var. Kitabın logosu ise sağ üst köşede yer alıyor. Gri kalbin yanında aynı renkle, tamamı küçük harfle “can”, altında da tamamı küçük harfle “modern” yazılı.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Diana Scully
Yayınevi: Metis
Cinsel Şiddeti Anlamak kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Beyaz zemin üzerinde en yukarıda, sadece ilk harfleri büyük, siyah fontla “Diana Scully”, hemen altında ise, sadece baş harfleri büyük, mavi, daha büyük fontla “Cinsel Şiddeti” onun altında aynı özelliklerde “Anlamak” yazıyor. Kitabın isminin altında gri, tüm harfleri büyük, küçük fontla “tutuklu tecavüzcü erkekler üzerine bir inceleme” açıklaması görünüyor.
Yazının altında, kitabın ortası sayılabilecek konumdaki görselde dik duran bir jilet var. Jiletin keskin yeri yukarı doğru duruyor. Keskin kısımda bir salyangoz duruyor.
Kitabın kapağının en altında, solda yayınevinin logosu var. Siyahla çizilmiş bir pelikan kuşunun yanında tümü küçük harfle “metis” yazılı.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Ray Bradbury
Yayınevi: İthaki
Fahrenheit 451 kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Kırmızı fonun üzerinde, en üstte, ortada büyük harflerle, küçük ve beyaz puntoyla “bilimkurgu klasikleri” yazıyor. Bu yazı, köşeleri sivri olmayan dikdörtgen bir çerçevenin içine yazılmış. Altında, daha büyük ve siyah punto ile büyük harflerle “Ray Bradbury” ifadesi var. Bu ifadenin altında beyaz, büyük punto ile, tümü büyük harfle “Fahrenheit 451” yazısı yer alıyor. Kitabın tam orta kısmına denk gelen yerde siyah kapaklı bir kitap görseli var. Kitabın baş kısmından bir kibrit kutusu çıkmış. Kırmızı uçları olan beyaz kibrit çöpleri kutunun içine muntazam bir biçimde dizilmiş. Kitabın alt kısmından kurdeleye benzeyen siyah bir kitap ayracı çıkmış. Kitap kapalı şekilde duruyor. Sayfalar beyaz görünüyor.
En altta, ortada yayınevinin logosu görünüyor. Dikdörtgen içinde kâğıttan yapılmış kayığın altında büyük harflerle “İthaki” yazan logonun tamamı beyaz.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Jose Saramago
Yayınevi: Kırmızı Kedi
Körlük kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Sarı fonun üzerindeki yazılar siyah. En üstte iki gri çizgi arasında, küçük puntolarla ve ilk harfleri büyük “1998 Nobel Edebiyat Ödülü” yazıyor. Çizginin altından itibaren alt alta, tüm harfleri büyük ve büyük puntoyla “Jose Saramago Körlük” yazıyor. Yalnızca ‘Körlük’ koyu gri yazılmış. Yazının hemen altında açık gri ile gösterilmiş yedi insan silueti görünüyor. Bu insanlar soldan sağa doğru yaşlılıktan gençliğe doğru, sol profili görünecek şekilde sıralanmış.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Orhan Pamuk
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Veba Geceleri kitabının kapağı dikey dikdörtgen. En üstte, koyu pembe fonda, tüm harfler büyük, sarı renkte, ortalanmış ve alt alta “Orhan Pamuk” yazıyor. Hemen altında yine ortalanmış ve yan yana, siyah, büyük harflerle “Veba Geceleri” ifadesi var. Kitabın adının yazıldığı ve kapağın dörtte üçünü oluşturan bir resim fon olarak kullanılmış. Resimde İstanbul’a kuşbakışı bakılmış. Kırmızı çatılı birbirine yakın evler deniz kenarına dizilmiş. Evlerin arasında camiler var. Ayrıca büyük bir avluya benzeyen meydanda sırayla dükkanlar resmedilmiş. Denizde oldukça küçük görünen kız kulesi ve yakınlarından geçen bir gemi görünüyor. Kız kulesinden anlaşıldığı üzere bu evler Üsküdar’da yer alıyor. Burada, iki noktada bir patlama olmuşçasına ateşler yükseliyor. Evlerin karşısında ise İstanbul’un Avrupa yakası görünüyor. Resmin Üsküdar’ı gösteren tarafında yer yer üniformalı askerler var. Ayrıca elinde şemsiyesi olan bir kadın resmedilmiş. İnsanlar oldukça küçük görünüyor. Yine de kıyafet tarzlarından Osmanlı dönemine ait bir görsel anlatım olduğu anlaşılıyor.
Betimleyen: Tuba KAYA
Yazar: Michael Ende
Yayınevi: Pegasus
Momo kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Sarıya yakın turuncu zemin üzerinde en yukarıda, sadece ilk harfleri büyük, beyazla “Michael Ende” yazılı. Hemen altında tüm harfleri büyük, mavi, büyük fontla “Momo” yazıyor. Sarı- turuncu zeminin üzerinde yine turuncu kalemle karakalem çalışmasına benzer resim var. Kitabın solunda yaklaşık bir parmak kalınlığındaki kısım boydan boya mavi. Buradaki mavi ile ‘Momo’ yazısı ve çocukla kaplumbağanın rengi aynı mavi.
Resimde Arnavut kaldırımları olan taş sokakta yan yana irili ufaklı birçok saat kulesi görünüyor. Saat kulelerinin bazıları masallardan fırlamışçasına bir hava veriyor. Kısa saat kulelerinin arkasındaki uzunların sivri veya bombeli minareleri var. Bu sokakta yüzü saat kulelerine bakan, kitabın kapağına bakan kişinin sırttan gördüğü bir çocuk var. Çocuğun hemen solunda irice bir kaplumbağa görünüyor. Çocuk ve kaplumbağa maviyle çizilmiş. Kaplumbağanın yüzü çocuğa dönük.
Çocuğun üzerinde eski ve yırtık bir palto var. Paltonun sırtı yamalı. Çocuk yalın ayak. Üzerindeki pantolon kısa ve eski. Kısa saçlı çocuğun saçları dağınık ve havaya doğru dikilmiş.
Betimleyen: Zeynep SEZER (Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi)
Resimde Amin Maalouf’un Çivisi Çıkmış Dünya kitabının 2021’de Yapı Kredi Yayınları tarafından hazırlanan 27.baskısının kapağı var. Kapağın en üst kısmında iki parmak kadar genişliğinde siyah şerit ve bu şeridin içinde beyaz karakterle yazarın adı görünüyor. Siyah şeridin hemen altında yine beyaz karakterle kitabın ismi yazılı. Çivisi Çıkmış Dünya yazısının da altında siyah ve daha küçük harflerle ‘Uygarlıklarımız Tükendiğinde’ yazısı, onun da altında çok daha küçük beyaz harflerle ‘Çeviren: Orçun Türkay’ yazısı basılmış. Çeviren bilgisinin altında büyük karakterlerle beyaz ‘DENEME’ yazısı kitabın türünü belirtiyor. Kitap kapağının alt orta kısmında daire şeklinde dizili üst üste yerleştirilmiş kibritler var. Kibritlerin ucu yandıktan sonraki halde siyah ve ucunun tahta kısmıyla birleştiği yer de kararmış. Kibritlerin olduğu yerin arka planı bulanık bir gri ve bu gri bulanıklık kapağın en üstündeki siyah şeride kadar uzanıyor. Kibritlerin alt tarafı açık bej tonlarında yine bulanık gözüküyor. Kapağın en alt ortasında YKY logosu ve logonun altında büyük harflerle siyah ‘YAPI KREDİ YAYINLARI’ yazısı var. YKY logosu, ortada siyah karenin iki yanında siyah yuvarlaktan oluşuyor. İki yuvarlağın içinde beyaz büyük ‘Y’ harfi ve karenin içinde de yine beyaz büyük ‘K’ harfi var.
Betimleyen: Zeynep KORKMAZ (Boğaziçi Üniversitesi Öğrencisi)
Doğan Cüceloğlu’nun insan insana Kitabı uzunlamasına dikdörtgen formda olup ortadan ikiye bölünmüş olarak iki ayrı kısımdan oluşuyor. Üst kısmın en tepesinde büyük harflerle siyah renkte Doğan Cüceloğlu yazıyor. Yazının altından itibaren orta ayrıma kadar bir deniz kıyısında çekilmiş fotoğraf karesi var. Bu fotoğraf önce alt ayrımdan itibaren çakıl taşlarının deniz kıyısına kadar devam etmesiyle başlıyor ve kıyıda yere çömelmiş iki insan var. Solda yeşil kapüşonlu montlu küçük bir çocuk, kafasında siyah şapkasıyla yer alıyor. Arkası dönük bi şekilde oturduğundan sadece sırtını görebiliyoruz. Çocuğunun önünden yükseğe uzanan sopanın düz ve uzun oluşundan balıkçı oltası olduğunu anlayabiliriz. Çocuğun hemen bitişiğinde sol yanında siyah yerde duran bir çanta bulunmakta. Sağ yanında ise açık kahverengi tonlarında yine bir balıkçı kovası var. Kovanın diğer yanında parmak uçları üzerinde durarak yere çömelmiş bir adam yer alıyor. Adam da sırtı dönük olduğundan sadece arkadan yere çömelmiş olarak görmekteyiz. Altında kot renginde düz paça bir pantolon var. Ayaklarında ise siyahlı beyazlı bir spor ayakkabı var. Kot pantolonunun üzerine giydiği kahverengi ceket yakası dik ve uzun kollu olup dar formda. Ek olarak taktığı koyu kahverengi tonlarındaki hafif yayvan formdaki şapkanın yine sadece arkadan göründüğünü söyleyebiliriz. Denize dönük oturmuş bu iki insanın önünde uzun mavi bir deniz var. Kitabın kapağının yarıya bölünmüş olan alt kısmı ise düz yeşildir ve başında büyük beyaz harflerle alt alta insan insana yazıyor.
Betimleyen: Zeynep Nur ÖNAL ( Boğaziçi Üniversitesi Öğrencisi)
Stefan Zweig’in kitabı olan ‘Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu’nun Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarının 9.basımı olan kitap, dikey bir dikdörtgen şeklinde. Kitabın Sol üst köşesinde beyaz ve büyük harflerle yazarın ismi, hemen altında biraz daha büyük fontta yazılan kitabın adı var. Kitabın adının altında ise çok daha küçük harflerle çevirmenin adı yer alıyor. Kitabın sol alt köşesinde Türkiye İş bankası Kültür Yayınlarının beyaz logosu var. Kitabın sağ alt köşesinde ise kitabın basım sayısı yer alıyor. Kitabın kapağı kahverengi arka plan üzerine çizilmiş bir kadın portresinden oluşuyor. Portrede kadın tamamen sol tarafa çevirmiş ve yüzü sadece yanaklarını görünen bir kısmı ile resmedilmiş. Portrede kadının yüz şekli hatları gösterilmemiş sadece boynu, saçları, kulakları ve yanaklarının gözüktüğü sol portresi resmedilmiş. Kadın kahverengi saçlarını yukarıdan bir topuz olarak toplamış ve kulaklarını açıkta bırakmış. Sadece uçları gözüken kaşları ise saçlarıyla aynı renk. Beyaz tenli olduğu açıkça belli olan kadının çizimden anlaşıldığı kadarıyla ortalama bir kiloda olduğu söylenebilir. Kadının sadece omuzlarından yukarısı gözükür.
Betimleyen: Cem ÖZIRMAK (Boğaziçi Üniversitesi Çeviribilim Bölümü öğrencisi)
Ernest Hemingway’in Yaşlı Adam ve Deniz (İhtiyar Balıkçı) adlı eserinin Bilgi Yayınevi’nin 91. baskısı olan kitabın kapağı dikey dikdörtgen şeklinde ve mavi tonlarda düzenlenmiş. Kitap kapağının yukarı yarısında açık mavi ve düz bir renk kullanılırken, alt yarısında daha koyu mavi bir renk seçilmiş ve bu kısımda denizi andıracak şekilde dalga desenleri örüntü hâlinde kullanılmış. Kitabın en üstünde belli belirsiz iki şerit bordürün arasında kitap yazarının ad ve soyadı alt alta yer alıyor. Hemingway soyadının büyük puntolarla yazılması dikkat çekiyor. Yazarın isminin altında kitabın adı Yaşlı Adam ve Deniz ve onun da altında parantez içinde kitabın alternatif adı olan İhtiyar Balıkçı yazılmış. Alternatif kitap isminin altında ise “Bütün Eserleri 1” yazıyor. Kitabın yayınevinin amblemi kitap kapağının sol alt köşesinde dikdörtgen şeklinde yer alıyor. Kitap kapağının sağ alt köşesinde ise “Milli Eğitim Bakanlığı 100 Temel Eser” ibaresi yer alıyor. Çerçevenin hemen altında ise kitabın 91. basım olduğu bilgisi verilmiş. Genel olarak sade bir tasarıma sahip kitap kapağının tam ortasında parlak, pul şeklinde çerçevelenmiş siyah beyaz bir resim bulunuyor. Bu resimde deniz ortasında bir sandal ve içinde balıkçı olduğu tahmin edilen ve elinde zıpkına benzer bir alet ile ayakta duran bir adamın silüeti var. Balıkçının baktığı gökyüzünde ise iki tane martı uçuyor. Sandalın önündeki deniz suları ise sandalın gölgesi hesaba katılarak karartılmış.
Betimleyen: Ayşe BAYRAM (Boğaziçi Üniversitesi Öğrencisi)
Dikey dikdörtgen şekilde, Türkiye İş Bankası Yayınlarının 3. baskısı Katherine Mansfield’in Bahçede Eğlence adlı kitabının kapağı. Çevresi yarım santim beyaz şeritlerden oluşuyor. Üst beyaz şeritte sola hizalı büyük ve siyah renkli harflerle ‘‘modern klasikler dizisi - 19’’ yazıyor. Beyaz şeritlerin içinde ise yağlı boya ile yapılmış bir görsel bulunuyor. Görsel alt kısmının yarısından bir tık daha az kısmı yeşille boyanmış ve çimleri andırıyor. Alt sol köşeye yakın bir sandalye bulunuyor. Sandalye sağ çapraza dönük şekilde bakıyor. Arkasına gölgesi düşmüş şekilde. Sandalye tek renk beyaz tonunda. Dört adet ince ayağı var ve kol koyulabilecek iki desteği var. Sandalyenin sırt kısmı delikli şekilde, aynı şekilde oturma bölgesi de kısmen daha küçük delikli. Sandalyenin sağ arka çaprazında bağdaş kurup oturmuş pozisyonda bir kişi duruyor. Üstünde dümdüz V yaka bir elbise var. Sarı tonlarında fötr bir şapkası var. Yağlı boya çalışması olduğu için yüz detayları yok, insan olduğu anlaşılıyor. Yüzü kremsi tonlarda boyalı. İnsanın sağ yanında yerdeki renkler beyaz, yeşil ve sarı tonlarında ama orada ne olduğu seçilmiyor. Kişinin arkasında dört adet ince uzun sıralı ve aralarında mesafe olacak şekilde direkler bulunuyor. Bu direklerin aralarına sanki iple bağlanmış gibi yuvarlak mavi ve sarı tonlarda asılıymış gibi sıralı toplar bulunuyor. Yine kişinin arka kısmında sağ kısımdan orman havasını veren bir çizim var. Bu çizim pembe ve yeşil tonlarında. Ağaçların gövdesi ince uzunumsu şekilde. Dalları ve üst kısımları toplu şekilde görünüyor. Bu orman görüntüsünün sol tarafı düz olarak lila tonlarında. Kısmen yukarıya doğru daha açık lila ve beyaz tonlarında hafif bulutumsu, dumansı gibi bir hava verilmiş. Ağaçların uzun gövdesinden başlayıp hafif sol çapraz aşağı doğru inen mesafeli 5 adet top bulunuyor.
Betimleyen: Muhammet Emin ÖNER (Boğaziçi Üniversitesi Öğrencisi)
Dikey dikdörtgen şekilde, Türkiye İş Bankası Yayınlarından Carlo Callodi’nin Pinokyo adlı kitabının kapağı, kitap kapağında arka fonda yukarıdan aşağıya doğru siyah bordo bir renk akışı var. Kapağın tam orta kısmında sola hafif eğimli sol ahşap elinin arkası dönük vaziyette duruyor. Ahşap rengi açık olan bu elin 4 parmağı üç boğum baş parmağı ise iki boğumlu olarak gözüküyor. Ahşap elin parmaklarında tırnak şekilleri belirgin ve eklem yerleri dikdörtgen ve açık bağlantılardan oluşuyor. Bileğin eklem kısmında halka şeklinde başka bir parça var. El kısmı bileğin eklem bölümünden sonra bir parmak uzunlukta daha kol kısmı gözükecek şekilde kitabın sonuna doğru uzuyor. Kapağın sol alt kısmında yayın evinin ismi bulunuyor. Sol üst köşede sola kenara bitişik şekilde alt alta önce yazarın adı sonra kitabın adı büyük puntoyla hemen bu yazının altında ise küçük puntoyla italyanca aslından çeviren ve hemen altında çevirmenin adı “Egemen Korkmaz” yazıyor.
Betimleyen: Selma Sıla KORAL (Boğaziçi Üniversitesi Öğrencisi)
Dikey dikdörtgen şekilde, Türkiye İş Bankası Yayınlarından Jack London’ın Martin Eden adlı kitabının kapağı. Kitap kapağında bir deniz manzarası ve denizin üzerinde yelkenli bir gemi görülüyor. Kıyıya vuran dalgalar ve kıyıda dalgalar arasında küçük bir kaya var. Gökyüzündeki güneş kapağın sağ tarafından batarken dalgalar yeşil renkte. Dalgalardan bir parmak yukarıda bulunan yelkenli gemi kapağın solunda bulunuyor. Gemide 3 yelken direği var. Geminin solunda, uzakta küçük gözüken başka bir gemi daha var. Gökyüzü genel olarak mavi renkli, sarı renkli güneş batışı görülüyor. Gökyüzünde farklı boyutlarda bulut kümeleri var. Bu deniz manzarası üzerinde sol üst köşede büyük beyaz harflerle Jack London, onun altında daha büyük punto ile Martin ve altında Eden yazıyor. Kitabın adının altında ise daha küçük punto ile “İngilizceden çeviren” ve alt satırda “Levent Cinemre” yazıyor. Sol alt köşede Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları logosu bulunuyor. Bu renkli kitap kapağı ince beyaz bir çerçeve ile çevrili. Yukarıdaki beyaz çerçevede Jack London yazısı üzerinde Modern Klasikler Dizisi-38 yazıyor.
Betimleyen: Harun ÖZBEK (Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi)
Can Yayınları’nın 119. baskısından Şeker Portakalı kitabı beyaz renginde. Kitabın ön yüzünün kenarlarında turuncu renginde halkalı zincirler var. Bu zincirler kitaba çerçeve oluşturmuş bu çerçevenin en başında koyu yeşil renklerle JOSE MAURO DE VASCONCELOS yazısı yani kitabın yazarının ismi yer alıyor. Bu yazı çerçevenin içinde baş kısma ortalanmış ve düz yazıyla yazılmış. Hemen altında el yazısıyla ve turuncu renkte Şeker Portakalı yazısı yer alıyor. Bu yazı da çerçeveye ortalanmış. Şeker Portakalı yazısının altında sağ tarafta küçük puntoyla Çeviri: AYDEN EMEÇ yazısı var. Bu yazının rengi de mavi renginde. Kitabın alt sol kısmında açık kahverengi renginde ve turuncu renkte yaprakları olan bir ağaç var. Ağacın sağında fakat biraz daha aşağısında ise bir insan figürü var. Bu insan kollarını açmış şekilde duruyor. Vücudu ise ağaçta kullanılan yapraklarla kaplı. Yapraklar sulu boyayla çizilmişe benziyor. Ağaçtan insana doğru dökülen yapraklar var bu da ellerini açmış şekilde yaprakları kucaklıyor imajı vermiş. Ağacın altında sol köşede 119. BASKI yazısı mavi renkte belirtilmiş. Son olarak da insan figürünün yanında ama daha aşağısında yani kitabın ön yüzünün sağ alt köşesinde turuncu renginde kalp ve o kalbin yanında can yazıyor. Bu yayınevinin isminin altında mavi renkte ROMAN yazısı beliriyor.
Betimleyen: Barış Can OKUR (Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi)
Toprak tonlarınların hakim olduğu kitap kapağında arkası dönük siyah kadın silüeti var. Elinde açık şemsiyesini başının üstünde tutan siluet, uzun bir palto giyiyor. Bu kadın silüeti büyük arnavut kaldırımlı taş sokakta bizden uzağa, sokağın üst kısmına doğru yürüyor. Sokağın sağ ve sol tarafı yukarı doğru uzanan bitişik soluk açık sarı renkli binalar yokuş izlenimi yaratıyor. Yokuşun sonunda siluetin yüzünün dönük olduğu tarafta binalar arasından dolunay parlıyor. Sokağın başındaki düşmüş sararmış çınar ağacı yaprağı sonbahar gecesi olduğu izlenimi uyandırıyor. Kapağın orta kısmında sola dayalı şekilde turuncu bir dikdörtgenin içinde siyah harflerle Zülfü Livaneli ve altında beyaz büyük harflerle SERENAD yazıyor.
Betimleyen: Eren Janberk GENÇ ( Boğaziçi Üniversitesi öğrencisi)
Dikdörtgen forma sahip bu kapak fotoğrafı aslında üzerinde oynamalar yapılmış siyah beyaz bir kolaj. Bu fotoğraf, arnavut kaldırımlı eski bir sokak üzerinde duran ve hareket eden beş insanı odak noktasına alıyor. Sokağın en solundan en sağına doğru yürüyüş halindeyken fotoğraflanmış başı bağlı ve eli çantalı bir kadın, gözünü kaldırımdan ayırmadan sokağın sağına doğru yürüyor. Kadının tam önünde, fotoğrafın çekildiği yere doğru hafif geride duran bir çocuk var. Bu çocuk, sırtında iki ucuna bir tartı gibi iki sepet astığı kalın ve uzunca bir sopa taşıyor. Sepetlerin içinde ne olduğu açık bir şekilde seçilemiyor. Çocuğun üzerinde kahverengi rengi olması muhtemel bir kolsuz yelek, bir kareli gömlek ve kumaş pantolon var. Çocuk, arnavut kaldırımlı yolun tam karşı tarafındaki açık kapılı bir evin merdivenlerinde oturan üç adama bakıyor. Bu üç adam, yere çömelmiş veya merdivenlere oturmuş vaziyette, sanki çocuk ile konuşuyor gibiler. Adamların durduğu evin kapısında, duvarında, diğer evlerin duvarlarında ve arnavut kaldırımının üzerinde çeşit çeşit renkli yazılar var. Bu renkli yazılar, fotoğrafta renge sahip olan tek öğeler. Bu yazılardan bazıları açıkça okunabiliyor, okunanlardan bazılarında şunlar yazıyor: “Kızım Satılık Değildir”, “Kız Kaçırmak Zor İş”, “Kısmet”, “Ev”, “Yoğurt” ve “Mevlüt.” Yazılar sonradan eklenmiş gibi duruyor. Fotoğrafın ana öğesi olan çocuğun kafasından da, yine bu yazılar gibi sonradan eklendiği belli olan sarı bir konuşma balonu çıkıyor. Bu balonun içinde, kitabın ismi olan “Kafamda Bir Tuhaflık” yazısı var.
Betimleyen: Beyza KURAL
Yazar: Anthony Burgess
Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Otomatik Portakal kitabının kapağı dikey dikdörtgen. Turuncu fonun üzerindeki yazılar, beyaz. En üstte büyük harflerle orta puntolarla “Anthony Burgess”, altında daha büyük puntolarla alt alta “Otomatik Portakal” yazıyor. Kitabın isminin sol köşesinde “İngilizce Aslından Çeviren / Dost Körpe” ifadeleri alt alta.
Yazılar, kapaktaki çizimin önünde. Çizim, siyah fötr şapkalı, pembe bir insan yüzü. Şapka sağa eğik. Siyah, bozuk para büyüklüğündeki gözlerden solda olanın etrafında bir çark gibi üçgen uzantıları olan dış halka var. Burun yukarı dönük üçgen şeklinde. Ağız bölümünü ise ayaktaki dört erkek silueti oluşturuyor. Siluetlerin gölgeleri de bacaklarını yarısına dek öne uzanıyor. En soldakinin iki kolu yanında, ikinci iki omzunun üzerinde bir silah taşıyor, üçüncünün ve dördüncünün kolları yanlarında.
Çizimin sol altında, yatay şekilde, “Türkiye İş Bankası” logosu ile ince beyaz bir çizgiyle ayrılan “Kültür Yayınları” ifadeleri var. Kapağın sol, alt köşesinde bir parmak kalınlığındaki puntoyla “16” sayısının yanında dikey şekilde “.” ve “Basım” yazıyor.
Betimleyen: Beyza KURAL
Yazar: Jose Mauro de Vasconcelos
Yayınevi: Can Yayınları
Şeker Portakalı kitabının dikey dikdörtgen kapağın fonu beyaz. En üstte mor, baş harfleri büyük, alt alta “José Mauro de Vasconcelos” yazıyor. Yazar isminin hemen altında ortalanmış şekilde, daha büyük puntolarla, siyah, alt alta, büyük harfli “Şeker Portakalı” ifadesi var.
Kitap kapağındaki resim logonun altından başlıyor. Etrafı ince kırmızı şeritli dikdörtgen resimde, elinde beyaz bir kuş tutan çocuk figürü yer alıyor. Turuncu saçlı çocuk, geniş alınlı, nokta şeklinde siyah gözleri aşağıya bakıyor, kırmızı dudakları doldun. Hüzünlü bir ifadesi var. Buz mavisi elbisesinden çıkan tombul ellerinin arasında martı benzeri bir kuşu sıkıca göğsüne yaslamış.
Kitap adının altında, ortada, elma çekirdeği kadar kırmızı bir kalp ve altında “CAN” logosu yerleştirilmiş.Resmin sol yanında dikey şekilde “43. Basım”, altında ise “Türkçesi Aydın Emeç” ifadeleri var.
Betimleyen: Beyza KURAL
Yazar: Antonie de Saint-Exupery
Yayınevi: Can Yayınları
Küçük Prens kitabının dikey dikdörtgen kapağının fonu beyaz. En üstte mavi, baş harfleri büyük, orta puntolarla “Antonie de Saint-Exupéry” yazıyor. Hemen altında büyük puntolu, siyah el yazılı “Küçük Prens”in baş harfleri büyük.
Prens’in “s” harfinin hemen üzerinde harfin üçte biri kadar, halkalı, sarı bir gezegen var. Küçük Prens yazısının altında, her iki yanda, iki küçük sarı yıldız seçiliyor.
“Cemal Süreya&Tomris Uyar çevirisiyle” notu ortalanmış şekilde, siyah, yazarın adından daha küçük puntolu.