TİYATRO AFİŞLERİ

KEL DİVA

Betimleyen: Özlem Kavi

Dikine dikdörtgen şeklindeki tiyatro afişinin zemini hepsi açık olmak üzere farklı sarı tonlarıyla kaplı. Afişin en üstünde ise düz, ince, siyah bir şerit var ve üzerinde küçük, sarı harflerle “oyun atölyesi” yazıyor. Afişe ortalanmış ve boydan boya afişi kaplar şekilde bir kadın çizimi var. Beyaz tenli bu kadın çiziminin yüzü yok, kafasının sağ yarısında kabarık, hafifçe dalgalı, uzun, kahverengi saçları omzundan arkaya doğru uzanırken diğer yarısı ise kel. Yüzünü ve üst vücudunu ince bir teli andıran kahverengi ipler sarmış. Üzerinde omuzlarını ve karnını açıkta bırakarak sadece üst kolunu ve göğüslerini örten siyah ve pelüş kumaştan bir giysi var. Sol eliyle bu giysinin sağ omzunun altına düşen kısmını kavramış, sağ elini ise bu giysinin ortasından çıkarıp sol üst kolunun üzerine atmış. Elleri kırmızı ojeli, halka küpe takıyor, ince belli ve altında tamamı gözükmeyen beyaz bir kıyafet var. Çizimdeki kadının yüzünün hizasında ve üstüne, afişin tüm enini kaplayacak şekilde kırmızı renkle “Kel Diva” yazılmış. Bu başlığın tam üstünde, afişin soluna hizalanmış şekilde siyahla “Eugène Ionesco”, başlığın sol ve sağ altında ise yine siyahla, sırasıyla “Çeviren Hasan Anamur” ve “Yöneten Muharrem Özcan” yazıyor. Afişin en altına ise şunlar eklenmiş: “Zuhal Olcay”, “Haluk Bilginer”, “Özlem Zeynep Dinsel”, “Yiğit Özşener”, “Gözde Kırgız”, “Kıvanç Kılınç”, “Dekor-Işık Tasarımı Kerem Çetinel”, “Kostüm Tasarımı Makbule Mercan”, “Müzik Tolga Çebi”, “Hareket Düzeni Utku Demirkaya”.

Devamı için Tıklayınız

DELİLER BOŞANDI

Betimleyen: Özlem Kavi

Dikine dikdörtgen formdaki renkli tiyatro afişinin zemini sarı renk ile kaplı. Zemindeki sarının tonu köşe ve kenarlarda hafifçe daha gölgeli iken afişin merkezinde daha parlak. Afişin ön planında dikdörtgenin sağ, sol ve alt kenarından uzanmış üç insan eli fotoğrafı var. Sağ ve soldan çıkan ellerin parmakları birbirine temas etmeye çok yakın dururken alt kenardaki el onlardan biraz daha uzak. Sağ ve soldan çıkan ellerin her ikisinin de üzerine bir insanın siyah beyaz fotoğrafından kırpılmış gözler kolaj formatında yerleştirilmiş. Gözler sanki şaşkınlık ifade eder gibi büyükçe açılmış. Alt kenardan uzanan elin üzerinde ise siyah beyaz bir insan ağzı yine aynı formatta, bir fotoğraftan kırpılarak, yerleştirilmiş ve üst 4 diş ve dil görülecek kadar aralanmış. Afişin üst kısmına siyah büyük harflerle, “DELİLER BOŞANDI” yazılmış. Harfler birbirinden biraz ayrık duruyor, “BOŞANDI” kelimesi sağ alta doğru hafif eğimli olacak şekilde “DELİLER” kelimesinin altına yazılmış. D, R, B, O ve A harflerinin iç kısımları yine siyahla boyanmış. “DELİLER” kelimesinin altında başlıktan çok daha küçük puntoyla, tüm harfler büyük olacak şekilde, alt alta sırasıyla şunlar yazılı: “YAZAN AZİZ NESİN”, “UYARLAYAN VE YÖNETEN SEMİH ÇELENK”, “MÜZİK/ŞARKILAR İBRAHİM METİN BALTACI – BİLGE SANDAL”, “OYNAYANLAR AKIN YILMAZ / AYHAN YILMAZ / DİLEK ÜLKÜ / ESİM KARAGÖZ / FATOŞ SEFEROĞLU / KAMİL ERSERGİN / MÜZEYYEN SAĞMAL / ÖNDER KUTLU / SEMRA ÖZÇELİK / SİBEL YILMAZ / ZİYA KÜÇÜKALİ”. Afişin sol alt köşesinde ise birinin kuyruğu yukarı birinin ise aşağı doğru olacak şekilde siyah renkli iki küçük balık çizimi yan yana duruyor, balık çizimlerinin yanında ise yine küçük puntoyla “Balıklıova Köy Tiyatrosu” yazıyor.

Devamı için Tıklayınız

BOZUK DÜZEN

Betimleyen: Özlem Kavi

Dikine dikdörtgen biçimindeki tiyatro afişinin üst, sağ ve sol kısmında ortalama ve birbirlerine eş kalınlıkta beyaz şeritler var; alt kısmındaki beyaz şerit ise bu üçünden daha kalın, en olarak onların yaklaşık 3 katı. Bu şeritlerle polaroid bir fotoğrafı andırıyor. En alttaki daha kalın olan beyaz şeridin üzerine ortalanmış şekilde İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrolarının sarı, küçük bir dikdörtgen şeklindeki logosu var, bu logonun altında ise küçük puntoyla “Genel Sanat Yönetmeni: Ayşenil Şamlıoğlu” yazıyor. Bu beyaz çerçevenin içinde karanlık bir tiyatro sahnesinde duran dört oyuncu gözüküyor. Önde afişin sağından soluna genç bir erkek, bu genç erkeğin omzuna sağ elini ve elinin üstüne de kafasını koymuş genç bir kadın ve tahmini 50’li yaşlarında bir adam sandalyelerinde oturuyor. Bu üçünün arkasında, 50’li yaşlarında olan adamın hizasında ise vücudu kendi sağına çevrilmiş biçimde ayakta duran ve yüzünü bu üçüne dönmüş, orta yaşlarda bir adam baldırına kadar uzanan, krem rengi trençkotuyla, elleri cebinde duruyor. Ayakta duran adam beyaz bir gömlek, koyu lacivert kumaş pantolon, kahverengi ayakkabı giymiş ve siyah, düzgünce taranıp şekillendirilmiş saçları var; bu hâliyle şık bir görünüme sahip. Sakin bir bakışla öndekileri izliyor. Ayakta duran adamın hizasında oturan yaşlı adamın beyaz saçları, temiz ve açık renkte bir yüzü var. Üstten bir iki düğmesini açtığı ve kollarını kıvırdığı beyaz gömleğinin üstüne eski ama temiz duran lacivert bir hırka giymiş, siyah kumaş pantolonu ve siyah ayakkabıları var. Yüz ifadesi ise dalgın, uzakta bir yere gözü takılmış duruyor.

Devamı için Tıklayınız

ÖLÜN BİZİ AYIRANA DEK

Betimleyen: Özlem Kavi

Dikey dikdörtgen biçimindeki tiyatro afişinin arka planında, sol kenarda aşağıya doğru inen bir merdivenin 2 basamağı görülmekte. Sol kenarında ise boydan boya bir kapı ya da pencere kenarı gözüküyor ve sanki o kenarın kapı ya da pencere boşluğunun bir tarafından diğer tarafına bakılıyormuş izlenimi veriyor. Bu kapı ya da pencere boşluğunun iç tarafında, afişin merkezinde Hakan Yılmaz ve Ebru Cündübeyoğlu yan yana oturuyorlar. Afişin sağ tarafında, pencere ya da kapı kenarına bitişik olacak şekilde Ebru Cündübeyoğlu gözüküyor. Ebru Cündübeyoğlu, katlanılabilir gibi duran dört basamaklı bir merdivenin en üst basamağına oturmuş, sağ ayağını en alt basamağa, sol ayağını ise sondan ikinci basamağa koymuş. Bronz tenli, bacakları uzun, saçları küllü sarı renkte ve omuzlarından biraz aşağıya dökülüyor. Uçları kırmızı şeritli ve gerisi toz pembe renkte topuklu ayakkabıları var. Üzerinde canlı pembe renkte dizlerinin bir karış yukarısında biten, V yaka ve kolları dirseğinin iki parmak üstünde bitecek şekilde yarım kollu bir elbise var. Sol kolunu bükerek dirseğini sol bacağının üstüne yerleştirmiş, sol elini çenesinin altına koymuş ve bu elinin yüzük parmağında parlak taşlı bir yüzük var. Diğer kolunu ise yine sol bacağının üstüne koyarak elini hafifçe aşağı doğru sarkıtmış ve bu elinde keskin ve uzun bir bıçağın sapını tutuyor. Hakan Yılmaz ise afişin sağ tarafında, Ebru Cündübeyoğlu’nun oturduğu merdivenin üstten ikinci basamağının hizasında, ondan bir basamak aşağıda, oturuyor. 

Devamı için Tıklayınız

TOZ

Betimleyen: Nazlıcan Suman

Toz oyununun afişinde, koyu gri ve siyah renkli bir duvarın önünde sandalyede oturan bir kadın. Afişin sol tarafında lila renk ile “TOZ” yazıyor ve hemen altında da beyaz renk ile “27-28 Kasım’da Zorlu PSM %100 Studio’da, biletler passo.com.tr” yazıyor.

Kadın, Zerrin Tekindor, 50’li yaşlarda, şeffaf bir sandalyenin ucuna oturmuş, ellerini bacaklarının arasında. Bacaklarını ileriye doğru uzatmış, yüzü tam dönük değil, yarısı gözükmekte. Kırmızı uzun kollu bir üst ve kot pantolon giymiş, fakat renkleri çok soluk, afiş neredeyse tamamen siyah beyazmış gibi gözüküyor. Ağzı açık, bir şeyler anlatıyor gibi duruyor.

Devamı için Tıklayınız

KEŞANLI ALİ

Betimleyen: Nazlıcan Suman

Düz beyaz fon üzerine, siyah ve kırmızı renkler kullanılarak yapılmış bir illüstrasyon var. Afişin sağ üst tarafında “Haldun Taner’in Keşanlı Ali Destanı” yazıyor. Keşanlı Ali kırmızı ile büyükçe yazılmış.

İllüstrasyon, oldukça soyut ve çizgisel.  Yüzünün başlangıç ve bitiş yerleri çizilmemiş. Gözleri ve burnu olmayan, kafasında siyah bir kasket olduğunu anladığımız bir erkek suratı anlaşılıyor. Siyah sivri bıyıkları ve çizgi şeklinde çizilmiş bir ağzı var. Ağzından kırmızı yaprakları olan sarı bir çiçek sarkıyor. Dikey siyah çizgiler ile çenesinin bittiği ve boynunun başladığı yer vurgulanmış, bu şekilde insan suratı olduğu daha iyi anlaşılabilmiş.

Devamı için Tıklayınız

AŞIK SHEAKSPEARE

Betimleyen: Nazlıcan Suman

Afişin arka fonunda, bir binanın içinde gibi beyaz büyük merdivenler var ve merdivenlerin önünde, belden yukarıları yer alan, birbirlerine tutkuyla bakan bir kadın ve bir erkek fotoğrafı var. Afişin üstünde kırmızı ve harfleri kalplerle süslenmiş şekilde “Aşık”, hemen altında da siyah renkle “Shakespeare” yazıyor.

Kadın, Nezaket Erden, 30’larında olmasına rağmen burada oldukça genç görünüyor. Uraz Kaygılaroğlu’nun dizinde oturuyor ve bir eliyle de onun gömleğini tutmuş. Yüzü ona dönük, gözlerine bakıyor. Mavi askılı ve fırfırlı bir elbise giymiş. Uzun düz açık kahverengi saçları var.

Uraz Kaygılaroğlu’nun yüzü de kadına dönük ve gözlerine bakıyor. Bir eli kadının belinde ve diğeri ile turuncu tüylü bir kalem tutuyor. Beyaz bol bir gömlek giymiş ve üstünde leopar desenli bir yelek var.

Devamı için Tıklayınız

AMADEUS

Betimleyen: Nazlıcan Suman

Dönem kıyafetleri giyen 2 erkek 1 kadın oyuncunun yüzleri dönük ve yan yana oldukları düz gri fonda bir tiyatro afişi. Afişin en üstünde “Çolpan İlhan ve Sadri Alışık Tiyatrosu ve Piu Entertainment sunar” yazıyor. Afişin en altında ise büyük bir porte üzerine, harfleri notalara benzetilmiş şekilde “Amadeus” yazıyor.

Solda 40’lı yaşlarda Tansu Biçer var. Beyaz pudralı ve pembe allıklı bir makyajı ve açık sarı bukleli bir peruğu var. Ellerini koro yönetiyor gibi kaldırmış ve heyecanlı bir ifade ile bakıyor. Beyaz fırfırlı gömlek üstüne pembe bir yelek ve işlemeleri olan parlak mavi bir ceket giymiş. Dizlerine kadar gelen kısa mavi bir pantolonu ve dizinden aşağı devam eden beyaz çorapları var. Üstünde büyük birer fiyonk olan kahverengi topuklu ayakkabı giymiş.

 

Devamı için Tıklayınız

Rüya

Betimleyen: Emine KOLİVAR

Beyaz, ince bir dış çerçevesi olan afiş, fotoğraf değil, bir çizgi film karesi gibi. Büyük yapraklı tropik ağaçların olduğu ormanda küçük, demir bir kafesin içinde bir arada duran Fil, Papağan, Maymun, Aslan ve Kutup Ayısı üzgün, durgun ifadeleriyle parmaklıklardan dışarı bakıyor. Hemen kafesin solunda pembe ve kırmızı renkte bir uçurtma, ipinden kurtulmuş, özgürce mavi gökyüzüne yükseliyor. İki büyük kulağı olan gri renkli Fil, hortumunu kafes demirlerinden dışarı çıkarmış, rengarenk tüyleri olan Papağan, kafesteki salıncağına konmuş, başı kafes demirlerinin dışında. Aslan, parmaklıklardan uzak duruyor. Maymun, iki arka ayağıyla kutup ayısının sırtına çıkmış, kafes demirlerini sanki hapishane hücresindeki bir mahkûm gibi iki ön ayağıyla kavrayıp çenesini demire yaslamış, çok üzgün. Kutup ayısı arka ayakları üzerinde oturup iki ön ayağını yere koymuş, başını demir parmaklıkların arasından dışarı çıkarmış. Sarı metalden kafes, bir iple ağaç dalına bağlı. Afişteki yazılar şöyle: “RÜYA”, “Yazan: Özge Midilli- Ertan Kılıç, Yöneten: Özge Midilli, Dramaturg: Sinem Özlek, Müzik: Hakan Elbir, Sahne -Kostüm Tasarım: Eylül Gürcan, Işık Tasarımı: Murat Selçuk, Efekt Tasarımı: Serkan Yavşan, Kareografi: Özge Midilli, Oyuncular: Ceren Kaçar, Mehtap Gündoğdu, Nilay Yazıcıoğlu, Orkun Sanalioğlu, Gülce Çakır, Çağrı Akbaba, Ceysu Aygen, Nilay Bağ, Afiş Tasarımı: Ayça Özgür” En altta şehir tiyatrolarının sosyal medya hesapları yer alıyor. Sol altta daire içindeki 5+ ifadesi oyunun 5 yaş ve üzeri için uygun olduğunu belirtiyor.

Devamı için Tıklayınız

Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım

Betimleyen: Arif Emre TİRYAKİ

Dikine dikdörtgen formdaki renkli afişin gri zeminini, kırmızı ve mavi renkli karışık çizgiler kaplıyor. Afişin ön planında, gri gömlek ve lacivert çizgili mavi kumaş pantolon giyen, elleri ceplerinde bir erkek çizimi var. Siyah saçlı, kirli sakallı erkeğin gömleğinin yakası hafif açık, pantolonunun duble paçası kısa. Mora çalan mavi renkli, bağcıklı ayakkabılarının yanında, üzerinde pembe tonlarda “399” yazan koyu mavi renkli bir sırt çantası duruyor. Erkek çiziminin yüzünü kapatıp, bedenini saran mavi ve kırmızı renkli kurdele, afişin birçok yerine uzanıyor. Afişin üst kısmında, turuncumsu sarı renkli büyük harflerle, “GÖZLERİMİ KAPARIM VAZİFEMİ YAPARIM” yazılmış. Alt alta iki sıra halinde yazılan oyun adının üzerinde, daha küçük puntolu büyük harflerle, “HALDUN TANER” , altında ise, küçük puntolu küçük harflerle, “Yöneten: Hakan Taner Yıldırım” yazıyor. Afişin en altında, sol tarafta, üzerinde “30. YIL” yazan beyaz bayrak çizimi ve “BBŞT- Bornova Belediyesi Şehir Tiyatrosu” yazılı logo var. Sağ tarafta ise, “ Bornova Belediyesi” logosu yer alıyor.

Devamı için Tıklayınız

Hayat Der Gülümserim

Afişi Betimleyen: Reyhan ÜZÜLMEZ

Açık gri -beyaz geçişli sade afişte, nostaljik siyah bir balo maskesi, şehir tiyatroları logosu ve oyun hakkında bilgiler var.
‘’İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROLARI’’ yazılı sarı bir dikdörtgenden oluşan logo en üstte. Logonun altında ‘’sezon: minimal , küçük kadro: minimal dekor: tek perde ‘’ yazıyor. Dantel desenli siyah maske afişin ortasına yerleştirilmiş. Ortasında bir çift çekik göz şeklinde oyuk bulunan maske yüzün üst kısmını kaplayacak büyüklükte. Sağ üst kısmına, uçları sivri ve kıvrımlı siyah yaprakları andıran süsler, alt kısmına ise maskeyi elle tutmada kullanılan ince ve uzun bir çubuk takılı. Afişin sol kısmında siyah vurgulu harflerle ‘’Hayat Der Gülümserim
Özen Yula, Yöneten: Özen Yula’’
Sahne –kostüm Tasarımı: Almila Altunsoy
Dramaturg: Dilek Tekintaş
Müzik: Deniz Noyan
Işık Tasarımı: Fatih Mehmet Haroğlu
Efekt Tasarımı: Raif Akyüz
Afiş Tasarımı: Ayça Özgür
Oyuncular: Sema Keçik / Serkan Bacak ‘’ yazıyor.
En altta ise ‘’ İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgınına dair tüm tedbirleri alarak perdelerini yepyeni bir repertuvarla açacak.’’ Notu yer alıyor.

Devamı için Tıklayınız

Kısraklı Kadın

Afişi Betimleyen: Emine KOLİVAR

Mermerden bir heykele benzeyen eyersiz beyaz bir ata binmiş, mermerden heykele benzeyen çıplak kadın, öne doğru eğilerek başını atın boynuna, yelelerinin üzerine kapamış.
Üzerinde simetrik dizilmiş mavi noktalar olan bordo bir zemin kullanılmış afişte kadının bindiği at, sol alt köşede konumlanmış. At ve kadın sağ profillerinden görünüyor. Kadın yalınayak. Kadının upuzun siyah saçları omuzlarına, kollarına ve göğsüne dökülüyor. Öne doğru eğilerek atın boynuna kapaklandığı için vücut hatları görünmeyen kadının atın yüzüne doğru uzattığı sağ eli atla hafifçe bütünleşmiş gibi. Hem atın hem de kadının yüz hatları net çizilmeyip bulanıklaştırılmış. Arka ayakları ve kuyruğu görünmeyen atın eyeri yok ama dizgin takımı takılı. Afişteki yazılar şu şekilde: Sol üstte, sarı bir dikdörtgenin içinde “İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROLARI 1914”. Sarı dikdörtgenin sağ köşesinde bir mask resmi, sol üst köşesinde ise dört minare, dört kubbe ve şehir surlarının dişli yapısının kullanıldığı şehir logosu yer alıyor.
Ortada büyük puntolu, beyaz harflerle “KISRAKLI KADIN”, altta daha küçük puntoyla “LEYLA NAZLI, Yöneten: lerzan Pamir, Sahne Tasarımı: Barış Dinçel, Kostüm Tasarımı: Janset Kaplan, Işık Tasarımı: Metin Küçükyılmaz, Afiş Tasarımı: Ayça Özgür, Oyuncular: Elçin Atamgüç, Pervin Bağdat, Gökçer Genç, Eylül Soğukçay. Sağ kenarda dikey olarak QR kod ve sosyal medya hesapları yer alıyor.

Devamı için Tıklayınız

Rüstemoğlu Cemal`in Tuhaf Hikayesi

Afişi Betimleyen: Emine KOLİVAR

Sağ alt köşesine dikey duran bir buzuki enstrümanı yerleştirilmiş afişte açık turuncu zemin üzerine koyu turuncu simetrik noktalar var. Görsel olarak gitar ve bağlama karışımı bir alet olan buzikinin yumurta şeklindeki gövdesi bağlamaya benzerken sapındaki telleri, perde düzeni ve akort burguları gitar gibi. Ahşap gövdenin üst yarısı siyah renk ve üzerinde açık renkli çiçek işlemeleri var. Afişteki yazılar şu şekilde: Sol üstte, sarı bir dikdörtgenin içinde “İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ŞEHİR TİYATROLARI 1914”. Sarı dikdörtgenin sağ köşesinde bir mask resmi, sol üst köşesinde ise dört minare, dört kubbe ve şehir surlarının dişli yapısının kullanıldığı şehir logosu yer alıyor. Ortada büyük puntolu, beyaz harflerle: “Rüstemoğlu Cemal’in Tuhaf Hikayesi”, altta “Cengiz Toraman, Yöneten Cengiz Toraman, Sahne Tasarımı: Duygu Can, Kostüm Tasarımı: Janset Kaplan, Kreograf: Volkan Ayhan, Işık Tasarımı: Fatih Mehmet Haroğlu, Efekt Tasarımı: Kadir Arlı, Afiş Tasarımı: Ayça Özgür, Oyuncular: Esen Koçer, Levent Üzümcü. Sağ kenarda dikey olarak QR kod ve sosyal medya hesapları yer alıyor.

Devamı için Tıklayınız
Sayfa Görüntüleme : 1952